Jak przyspieszyć sklep WooCommerce? 6 prostych metod

Szybki czas ładowania jest niezbędny dla każdej strony internetowej. Jednak jest on jeszcze bardziej kluczowy, jeśli chodzi o eCommerce. Powolny sklep WooCommerce może odstraszyć odwiedzających i kosztować Cię pieniądze w utraconej sprzedaży. Dlatego też nauka, jak przyspieszyć WooCommerce, ma ogromne znaczenie dla prowadzenia udanego sklepu.

Istnieje wiele sposobów 🚗 na przyspieszenie działania WooCommerce i ogólnie strony WordPress. Im niższe czasy ładowania, tym łatwiej jest klientom przeglądać Twój sklep i znaleźć interesujące ich produkty. Przy odpowiednim podejściu, Twój sklep powinien ładować się niemal natychmiast.

W tym artykule przejdziemy przez sześć sposobów, w jaki można przyspieszyć WooCommerce i pokażemy, jak wdrożyć każdą wskazówkę. Przejdźmy do rzeczy!

Jak przyspieszyć sklep WooCommerce:

Optymalizacja kluczowych ustawień WooCommerce

Kiedy zakładasz sklep WooCommerce, pierwszą rzeczą, którą robi wtyczka, jest pomoc w jego konfiguracji za pomocą kreatora. Jednak kreator konfiguracji skupia się przede wszystkim na ustawieniach związanych z płatnościami, które strony chcesz, aby wtyczka skonfigurowała i inne podobne opcje.

Kreator konfiguracji WooCommerce nie umożliwia ustawienia, ile produktów będzie wyświetlanych na stronie sklepu. Jeśli pokażesz zbyt wiele produktów na jednej stronie, naturalnie zajmie to więcej czasu na załadowanie.

Na szczęście możesz ręcznie dostosować to ustawienie. Aby zmienić, ile produktów WooCommerce wyświetla na stronie sklepu, przejdź do Wygląd > Dostosuj i wybierz opcję WooCommerce w menu ustawień po lewej stronie:

Gdy nowe menu się załaduje, wybierz opcję Katalog produktów. Wewnątrz zobaczysz ustawienia do konfigurowania, ile produktów WooCommerce wyświetla w każdym rzędzie i ile rzędów będzie zawierała strona sklepu:

W większości przypadków zalecamy włączenie co najmniej trzech rzędów produktów na każdej stronie. W przeciwnym razie klienci mogą poczuć się sfrustrowani koniecznością zbyt częstego klikania lub przewijania strony, aby zobaczyć więcej pozycji. Jeśli jednak ładowanie strony Twojego sklepu trwa zbyt długo, rozważ zmniejszenie liczby rzędów produktów lub liczby przedmiotów w każdym rzędzie.

Użyj motywu WooCommerce zoptymalizowanego pod kątem wydajności

Nie wszystkie motywy współgrają wizualnie z WooCommerce. Często natkniesz się na motywy, które nie są zaprojektowane do prezentowania produktów, co może sprawić, że Twój sklep będzie wyglądał nieprofesjonalnie.

Możesz również natknąć się na motywy, które nie są dobrze zoptymalizowane z punktu widzenia programowania. Słaba wydajność motywu może nie być zauważalna na początku. Jednak może stać się poważnym problemem, gdy Twój sklep się rozrasta i przyciągasz więcej ruchu.

Z tych powodów będziesz chciał się upewnić, że wybierzesz motyw, który oferuje silne podstawy wydajności, a także pełną kompatybilność dla WooCommerce.

Jeśli nie jesteś pewien, który motyw użyć, zalecamy sprawdzenie naszej listy najszybszych darmowych dla WordPressa.

Optymalizacja zdjęć produktów

Optymalizacja lub kompresja obrazów jest jednym z najlepszych sposobów na poprawę ogólnej wydajności strony. Zoptymalizowane obrazy powinny zachować niemal identyczną jakość jak oryginalne pliki, ale będą ważyć znacznie mniej. Te mniejsze rozmiary plików oznaczają, że strony powinny ładować się szybciej.

Efekt ten potęguje się przy omawianiu stron sklepowych i produktowych z wieloma zdjęciami. Zdjęcia produktów muszą być wysokiej jakości, więc wgrywanie ich dużej ilości może wpłynąć na wydajność sklepu.

Na szczęście nie ma potrzeby ręcznej optymalizacji zdjęć produktów – można znaleźć kilka świetnych narzędzi, które wykonują tę pracę automatycznie.

Aby znaleźć najprostsze rozwiązanie, możesz użyć wtyczki Optimole.

Optimole dynamicznie kompresuje i zmienia rozmiar obrazów produktów, aby zapewnić optymalne wrażenia dla każdego odwiedzającego. Jednocześnie serwuje obrazy ze zintegrowanej globalnej sieci dostarczania treści (CDN), która zapewnia szybki czas ładowania dla kupujących na całym świecie.

Automatycznie optymalizuje zarówno nowe obrazy, jak i wszelkie istniejące obrazy w Twojej witrynie, co oznacza, że możesz łatwo dodać go do istniejącego sklepu i nadal korzystać z jego optymalizacji na wszystkich swoich obrazach produktów.

Skonfiguruj sieć dostarczania treści (CDN)

CDN to usługa, która przechowuje pliki statyczne Twojej witryny w globalnej sieci serwerów danych w strategicznych lokalizacjach. Dzięki temu odwiedzający mogą pobierać te pliki z lokalizacji, która jest najbliżej nich, co przyspiesza czas ładowania strony bez względu na to, skąd odwiedzający ją przegląda.

Dodatkowo, korzystanie z CDN zmniejsza obciążenie serwerów Twojej witryny, co sprawia, że jest to propozycja korzystna dla obu stron.

Jeśli już używasz Optimole do optymalizacji obrazu, to już korzystasz z jego CDN dla twoich obrazów, który ma ponad 200 serwerów na całym świecie.

Podczas gdy Optimole obsługuje serwowanie obrazów przez CDN, możesz również rozważyć serwowanie innych plików statycznych przez CDN, jeśli Twój sklep ma globalną publiczność. Mogą to być pliki CSS, JavaScript i czcionki.

Użyj wtyczki do cache’owania WordPressa

Dzięki cache’owaniu możesz wyeliminować potrzebę dynamicznego przetwarzania PHP przez Twój sklep przy każdym ładowaniu strony. Zamiast tego, Twój serwer może zapisać gotowe dane HTML w swojej pamięci podręcznej i zaserwować je przyszłym odwiedzającym.

Nie tylko przyspiesza to czas ładowania sklepu, ale również zmniejsza obciążenie serwera, co może pomóc Twojemu sklepowi w obsłudze większego ruchu.

Jednak caching może być zdradliwy dla sklepów WooCommerce, ponieważ nie będziesz w stanie buforować całej swojej zawartości. 👉 Na przykład nie możesz buforować stron koszyka lub kasy WooCommerce, ponieważ te strony wymagają zdolności do dynamicznego ładowania treści.

Aby uzyskać najprostszy sposób na skonfigurowanie buforowania zgodnego z WooCommerce, możesz użyć wtyczki WP Rocket. Jest to wtyczka do cachowania z licencjami, które zaczynają się od 49 USD za rok.

Zaletą WP Rocket jest to, że oferuje automatyczną kompatybilność z WooCommerce. Nie ma potrzeby ręcznego zmieniania jakichkolwiek ustawień – jeśli WP Rocket wykryje, że używasz WooCommerce, automatycznie skonfiguruje się w optymalny sposób.

Należy jednak pamiętać, że może być konieczne ręczne wykluczenie kluczowych stron WooCommerce, jeśli używasz innej wtyczki.

Użyj hostingu WordPress, który obsługuje HTTP/2

HTTP/2 to „nowa” wersja protokołu, którego używamy do przeglądania stron internetowych. Mówimy „nowa”, ponieważ HTTP/2 istnieje już od jakiegoś czasu. Jednak nie wszystkie serwery są skonfigurowane do zaktualizowanego protokołu.

To stracona szansa, ponieważ HTTP/2 oferuje ogromny wzrost wydajności w porównaniu z HTTP1. Dzięki HTTP/2 użytkownicy mogą sprawniej ładować strony internetowe, ponieważ protokół ten obsługuje wiele jednoczesnych żądań kierowanych do serwera.

Obecnie tylko około 45% wszystkich stron internetowych używa HTTP/2. Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoja strona korzysta z HTTP1 czy HTTP/2, możesz skorzystać z narzędzi takich jak Geekflare HTTP/2 Test

Wystarczy wpisać adres URL swojej strony, a test powie, czy używa ona protokołu HTTP/2. Protokół jest konfigurowany na poziomie serwera, więc jeśli Twój hosting nie dokonał zmiany, może warto rozważyć przejście do nowego dostawcy.

Wielu dostawców hostingu nie umieszcza w widocznym miejscu informacji o tym, jakiej wersji HTTP używają. Zalecamy przeczytanie dokumentacji lub bazy wiedzy dla każdego hostingu.

Oczywiście HTTP/2 nie jest jedyną funkcją, której należy szukać w zoptymalizowanym pod kątem wydajności hostingu WooCommerce. Będziesz także chciał wziąć pod uwagę zasoby, które są przydzielane do Twojego sklepu, wraz z innymi technologiami, których używa Twój dostawca usług hostingowych.

Przyspiesz swój sklep WooCommerce już dziś 🚀

Optymalizacja sklepu WooCommerce, aby ładował się tak szybko, jak to możliwe, będzie wymagała wprowadzenia kilku zmian w Twojej witrynie. Jednak te niższe czasy ładowania przekładają się na lepsze doświadczenie użytkownika, co z kolei może prowadzić do większej sprzedaży.

Najlepiej, jeśli użyjesz każdej możliwej metody, aby przyspieszyć WooCommerce. Jeśli jednak chcesz zrobić to krok po kroku, zalecamy zacząć od upewnienia się, że wszystkie obrazy produktów są zoptymalizowane. Poza tym, używanie CDN i wtyczki do cachowania oferuje większości stron najlepsze zwroty wydajności.


Dodano

w

przez

Tagi: