Jak sprawdzić jaki ruch ma strona internetowa (4 najlepsze narzędzia)

Czy chcesz sprawdzić ruch na stronie internetowej dla dowolnej witryny, w tym własnej?

Sprawdzanie ruchu na stronie internetowej pozwala zobaczyć, jak dobrze działa Twoja witryna i jak porównuje się z konkurencją.

W tym artykule pokażemy Ci, jak sprawdzić ruch na stronie internetowej dla dowolnej witryny za pomocą różnych narzędzi online.

Dlaczego powinieneś sprawdzać swój ruch na stronie?

Sprawdzając statystyki witryny, możesz łatwo zobaczyć, jak działa Twoja witryna.

Dane o ruchu na stronie internetowej pokażą Ci, skąd pochodzi ruch, jak odwiedzający angażują się w Twojej witrynie i jakie cyfrowe strategie marketingowe działają.

Jeśli chcesz uzyskać więcej subskrybentów e-maili, więcej sprzedaży dla sklepu internetowego, lub po prostu więcej ruchu w ogóle, to trzeba regularnie sprawdzać analityki internetowej.

Śledząc ruch na stronie, będziesz wiedział, gdzie Twoja witryna obecnie sobie radzi i co możesz w niej poprawić.

Dlaczego powinieneś sprawdzić ruch na stronie internetowej swojej konkurencji?

Analizując statystyki ruchu na stronie konkurencji można odkryć wiele pomocnych informacji, takich jak:

  • Strony i posty, które przynoszą Twojej konkurencji najwięcej ruchu
  • Na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się Twoja konkurencja
  • Kanały, które przynoszą im najwięcej ruchu

Wszystkie te informacje mogą być wykorzystane do poprawy strategii content marketingu, link buildingu, procesu badania słów kluczowych i nie tylko.

Poprzez zrozumienie, co przynosi Twojej konkurencji najwięcej ruchu, będziesz mógł skupić się na tych samych słowach kluczowych i tematach, aby wygenerować więcej ruchu na swojej stronie.

Najlepsze narzędzia do sprawdzania ruchu na stronach internetowych (w tym konkurencji)

Istnieje wiele darmowych i płatnych narzędzi do sprawdzania ruchu, z których możesz skorzystać. Każdy z nich ma unikalne cechy, które odróżniają je od siebie.

Większość ekspertów używa wielu narzędzi do sprawdzania szacunkowego ruchu na stronie internetowej dla swoich konkurentów. Zawsze zalecamy czytelnikom wypróbowanie co najmniej dwóch różnych narzędzi do analizy statystyk ruchu internetowego.

Używając różnych narzędzi, będziesz w stanie wypełnić luki i uzyskać bardziej dokładne statystyki ruchu dla każdej strony internetowej.

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się najlepszym narzędziom do sprawdzenia, ile ruchu osiąga strona internetowa.

1. SEMRush

SEMRush to narzędzie do analizy ruchu i badania konkurencji typu all-in-one. Jest to najlepsze narzędzie do analizy i monitorowania ruchu dla każdej witryny.

Po wprowadzeniu adresu URL konkurencji, otrzymasz szczegółowy podział całkowitego ruchu Twojego konkurenta.

Będziesz mógł zobaczyć ważne wskaźniki strony internetowej, takie jak wolumen miesięcznego ruchu w danym czasie, rozkład ruchu według kraju, słowa kluczowe, które przynoszą im najwięcej ruchu, i wiele więcej.

Zakładka Traffic Analytics podaje liczbę unikalnych użytkowników, całkowitą liczbę wizyt, średni czas trwania wizyty, liczbę odsłon oraz współczynnik odrzuceń (bounce rate), który otrzymuje witryna.

Ta funkcjonalność przypomina zaglądanie na konto Google Analytics Twojego konkurenta.

W zależności od planu cenowego, możesz porównać do 200 stron internetowych. To daje ci duży obraz twojej niszy i stron internetowych otrzymujących najwięcej ruch.

Semrush oferuje głownie płatne plany, które zaczynają się od 110 dolarów mięsiecznie, jednak jeśli możemy z niego skorzystać za darmo jeśli zarejestrujemy na nim konto. W takim przypadku informacje będą jednak ograniczone i żeby uzyskać szczegółowe raporty, będziemy musieli zapłacić.

2. SimilarWeb

SimilarWeb to narzędzie do sprawdzania ruchu na stronie internetowej, które daje ci przegląd ruchu twojego konkurenta i które z jego kanałów mają największą wartość.

Zamiast dostarczać tylko raport ruchu z wyszukiwania, otrzymasz szczegółowe raporty dotyczące całkowitej analizy ruchu na stronie.

Po przepuszczeniu strony internetowej przez narzędzie, otrzymasz podział całego ruchu, w tym raport z podziałem na kraje.

Poznasz wskaźniki zaangażowania, takie jak współczynnik odrzuceń, liczba stron oglądanych podczas wizyty, średni czas trwania wizyty oraz główne źródła ruchu dla danej witryny.

Poza organicznym ruchem z wyszukiwania, dowiesz się, jakie płatne słowa kluczowe przynoszą ruch na stronie.

Darmowa wersja narzędzia dostarcza użytecznych danych o ruchu. Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych raportów, możesz utworzyć konto biznesowe.

3. Google Search Console

Google Search Console to darmowe narzędzie od Google, które pozwala analizować ruch w wyszukiwarkach.

Narzędzie to daje Ci pełny obraz tego, jak Twoja strona jest postrzegana przez wyszukiwarki.

Pokazuje on liczbę wyświetleń, kliknięć, współczynnik klikalności (CTR) oraz średnią pozycję Twoich słów kluczowych w wyszukiwarkach.

Pomaga to zrozumieć, dla jakich słów kluczowych jesteś w rankingu i jaki wolumen wyszukiwania przynoszą. Te informacje mogą pomóc w poprawieniu ruchu.

Na przykład, jeśli okaże się, że zajmujesz pozycję 11, to możesz zoptymalizować wpis na blogu, aby spróbować przenieść go na pierwszą stronę wyników wyszukiwania.

Możesz również zobaczyć, które strony są zaindeksowane, czy występują jakieś błędy i tym podobne.

Po dodaniu witryny do Google Search Console możesz zacząć przeglądać dane dotyczące Twojej witryny.

4. Ubersuggest

Ubersuggest to darmowe i płatne narzędzie od Neila Patela, które oferuje tonę przydatnych danych o ruchu internetowym.

Jest prosty w użyciu, a interfejs jest zbudowany dla początkujących. Jeśli nigdy wcześniej nie robiłeś badań słów kluczowych lub analizy ruchu, to narzędzie sprawia, że jest to niezwykle proste.

Funkcja analizatora ruchu daje ci szczegółowy podział ruchu twojego konkurenta na przestrzeni czasu, słowa kluczowe przynoszące im najwięcej ruchu i najpopularniejsze strony w witrynie.

Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać adres URL strony, którą chcesz przeanalizować i kliknąć „Szukaj”.

Strona „Traffic Overview” podaje całkowitą liczbę organicznych słów kluczowych, dla których witryna zajmuje pozycję, organiczny ruch miesięczny, autorytet domeny oraz całkowitą liczbę backlinków.

Można również zagłębić się w każdą sekcję raportu dotyczącego ruchu. Na przykład można rozwinąć wyniki „Top Pages”, aby uzyskać podział każdej opublikowanej strony w witrynie oraz szacunkową ilość ruchu, jaki przynosi ona w każdym miesiącu.

Wyniki podają również szacunkową liczbę backlinków wraz z liczbą udostępnień na Facebooku i Pintereście. Dane te dają Ci ogólny obraz tego, co będziesz musiał zrobić, aby wyprzedzić tę stronę w SERPach.

Darmowa wersja narzędzia daje dostęp do danych z ostatnich 3 miesięcy. Plany Premium zaczynają się od 29 dolarów miesięcznie, co czyni go jednym z najtańszych narzędzi na tej liście.

Podsumowanie: jak sprawdzić ruch na stronie internetowej

Istnieją wszelkiego rodzaju narzędzia, które można wykorzystać do sprawdzenia ruchu na stronie internetowej i ruchu na stronie konkurencji.

Sprawdzanie ruchu konkurencji da ci wgląd w twoją branżę i to, co możesz zrobić, aby uzyskać więcej ruchu. Natomiast monitorowanie ruchu na własnej stronie internetowej pokaże Ci, czy Twoje SEO, media społecznościowe i inne strategie generowania ruchu działają.

Jeśli Twoim celem jest przeprowadzenie dogłębnych badań konkurencji i chcesz sprawdzić ruch na dowolnej stronie internetowej, to SEMRush jest naszym najlepszym wyborem. Nie tylko dostarczy Ci dokładnych danych o ruchu, ale jest jednym z najlepszych narzędzi SEO na rynku.

Mieliśmy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak sprawdzić ruch na stronie internetowej w dowolnej witrynie. Możesz także rzucić okiem na naszą listę niezbędnych wtyczek do WordPressa i naszą listę darmowych wtyczek SEO do WordPressa.


Dodano

w

przez

Tagi:

Komenatrze

Jeśli dodajesz komentarz, zadbaj o to by wnosił coś do tematu wpisu, szczególnie jeśli robisz to tylko by zostawić link do swojej strony. Bezwartościowe komentarze nie zostaną zaakceptowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *